نماینده ادوار مجلس:

حفظ آرامش سیاسی، جلوی جهش قیمت دلار و طلا را می‌گیرد | تکمیل پروژه‌های عمرانی، ثبات را به اقتصاد برمی‌گرداند

نماینده ادوار مجلس یکی از راهکارهای عدم افزایش نرخ ارز و طلا را ایجاد جذابیت هایی برای نقدینگی مردم از سوی دولت عنوان کرد.
کد خبر: ۱۴۳۱۳۶۲
ایرج ندیمی در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: علت افزایش قیمت ارز و طلا معمولاً در هر مقطعی به چند عامل بستگی دارد که دولت می‌تواند آن را کنترل و مدیریت مدیریت کند.
 
وی ادامه داد: علت خرید ارز و طلا از سوی مردم به دلیل ارزش پول یا نوساناتی است که در این زمینه وجود دارد، بنابراین دولت باید از جهت رسانه‌ای و سیاست های مربوط به ارزآوری مردم را دلگرم کند، به این معنی که قیمت ارز و طلا با نوسانات زیادی روبرو نیست.
 
ندیمی ایحاد جذابیت برای نقدینگی مردم از سوی دولت را دولت را یکی دیگر از راهکاهاری کنترل نرخ ارز و طلا عنوان کرد و افزود: دولت باید برای نقدینگی مردم جذابیت‌های ایجاد کند یکی از آن جذابیت‌ها افزایش نرخ سود بود.
 
این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: موضوع بعدی اقتصاد بودجه است، دولت می‌تواند با آمار و ارقام بخشی از منابع را مدیریت کند چرا که دولت همیشه تعیین کننده در بازار در زمینه‌های مختلف ساخت و ساز عمرانی و خرید و فروش است. 
 
این اقتصاددان موضوع روابط بین‌الملل را بعنوان عامل دیگر ذکر کرد و ادامه داد: این حوزه عاملی است که می‌تواند در کنترل قیمت ارز تاثیرگذار باشد به این معنی که دولت باید تلاش کند در جامعه نسبت به تحولات بین‌المللی آرامش وجود داشته باشد؛ سیاست رهبری در مورد جنگ غزه بخشی از آرامش را به جامعه برگرداند. هر نوع مباحثی در حوزه روابط بین‌الملل از جمله مباحث اوکراین و غزه و.... می تواند نگرانی‌هایی را برای بخشی از مردم فراهم کند بنابراین باید تلاش شود این نگرانی‌ها رفع شود.
 
ندیمی گفت: همچنین دولت می‌تواند اقدامات بسیاری که در زمینه حوزه‌های پروژه‌های عمرانی در زمینه واگذاری آنها به افراد با نرخ صفر انجام دهد، نزدیک به ۶۰ هزار پروژه نیمه تمام داریم و در صورتی که دولت این اقدام را انجام دهد هم به منابع جهت داده می‌شود هم پروژه‌های عمرانی به اتمام می‌رسد و هم در زمان بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی دولت نیز می‌تواند در منافع حاصل از آن پروژه ها شریک باشد.
 
این نماینده ادوار مجلس افزود: در همین راستا باید سیاست واگذاری را تقویت کنیم البته نه در شرایط فعلی؛ بلکه سران قوا با مشورت با هم تصمیم مناسبی در این زمینه و در جهت‌گیری مناسب منابع اتخاذ کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها